Vælg en side

Af D.O Osteopat Gorm Alex Petersen

Se frem til fastere balder og lår ved at få en ny vane i det nye år.

Måske hører du til dem, som ikke styrketræner overhovedet, men gerne vil have fastere balder og lår. Så er box squats noget for dig. Det eneste, du behøver, er en kontorstol, og så er du i gang. Du aktiverer nemlig lige så mange af underkroppens muskler med denne type squat som ved en traditionel squat, hvor du sætter dig ned på en usynlig stol bag dig.

 

Sådan gør du

Stå et halvt skridt foran en stol som er tilstrækkelig lav, så den når dig til knæene. Sæt dig ned på stolen, mens du holder ryggen rank (tænk på at stritte med bagen og åbne op i brystet). Når balderne rammer stolen, sætter du dig i nogle sekunder, mens du spænder op i maven. Rejs dig op igen.

 

 

Lær at lave box squat. Det er nemt og ligetil!

• 3-6 gange om dagen skal du lave10 x box squat.
• Øvelsen tager ca. 30 sekunder i roligt tempo.
• Indsats i alt pr. dag: 3 minutter.

 

Besøg NORDs sundhedsbutikker her:

Saltvandsindsprøjtning til sundheden

Saltvandsindsprøjtning til sundheden

Vægttab, motion, styrketræning, yoga, fysioterapi, fillers, børnedans, impotensbehandling, stamcelleterapi og psykologhjælp. Skal der sættes all-in på sundheden i det nye år, er Hørsholm Sundhedshus stedet.

læs mere
Bliv skadesfri på ti uger

Bliv skadesfri på ti uger

Hvis uheldet er ude, eller du ganske enkelt har ondt i fx nakke, skuldre eller lænd, står AP Sundhedscenter i Charlottenlund klar til at hjælpe inden for 48 timer. Her har de samlet alt det bedste inden for genoptræning – både behandling og træning.

læs mere

error: Indhold er beskyttet.
X