NORD Julemesse - 18. - 20. november 2022
Vælg en side

Af D.O Osteopat Gorm Alex Petersen

Se frem til fastere balder og lår ved at få en ny vane i det nye år.

Måske hører du til dem, som ikke styrketræner overhovedet, men gerne vil have fastere balder og lår. Så er box squats noget for dig. Det eneste, du behøver, er en kontorstol, og så er du i gang. Du aktiverer nemlig lige så mange af underkroppens muskler med denne type squat som ved en traditionel squat, hvor du sætter dig ned på en usynlig stol bag dig.

 

Sådan gør du

Stå et halvt skridt foran en stol som er tilstrækkelig lav, så den når dig til knæene. Sæt dig ned på stolen, mens du holder ryggen rank (tænk på at stritte med bagen og åbne op i brystet). Når balderne rammer stolen, sætter du dig i nogle sekunder, mens du spænder op i maven. Rejs dig op igen.

 

 

Lær at lave box squat. Det er nemt og ligetil!

• 3-6 gange om dagen skal du lave10 x box squat.
• Øvelsen tager ca. 30 sekunder i roligt tempo.
• Indsats i alt pr. dag: 3 minutter.

 

Besøg NORDs sundhedsbutikker her:

Styrke har ingen alder

Styrke har ingen alder

M ed årene mister vi vores vigtigste ungdoms-kilde – muskler – hvis vi ikke holder fast i dem med træning. Udmattelse, en be-grænset bevægelighed og skrøbelighed skyldes ikke kun alder, men også muskeltab. Selvfølgelig sker der også hormonelle forandringer, men din adfærd afgør, hvor hårdt de rammer, fortæller træningsspecialist Anna Bogdanova.

læs mere
Velformet & velfungerende krop

Velformet & velfungerende krop

Mikrotræning af musklerne er nøglen til at forme og forynge din krop før, under og efter overgangsalderen. Her er 2 styrkeøvelser med fokus på at (gen)opbygge dine muskler – på kun 5 minutter om dagen.

læs mere

error: Indhold er beskyttet.
X