Vælg en side

Coretræning er træning af mavemuskulaturen, inklusiv de skrå mavemuskler, samt hofterbøjerne/mellem-gulvet på forsiden af kroppen.

For bagsiden har vi træning af lænden, typisk også midten af ryggen, samt balderne og til en mindre eller større grad hasemuskulaturen på bagsiden af kroppen. De fleste tænker desuden på coretræning udelukkende som en styrkelse af området. Her er også smidighed og mobilitet relevant, da det i ligeså høj grad hører med til træningen.

Månedens Øvelse Hollow BODY

(Omvendt planke)

Når man laver en ’hollow body’, presser man lænden og det nederste af ryggen hårdt ned mod gulvet. Man skal hele tiden spænde i maven og i numsen, mens man strækker armene bagud og benene fremad. Arme og ben skal være løftet over jorden hele tiden. Øvelsen er så langsomt at løfte arme og ben opad, mens de er strakte, samtidig med at lænden presses i gulvet.

• Øvelsen kan både udføres statisk, hvor man ligger så længe, man kan, helt stille. Eller dynamisk, hvor armen og ben hele tiden åbner og lukke sig, uden at lænderyggen bevæger sig.

• Lav gerne 2-3 runder af 20-60 sekunder’s arbejde.

Gorm vejrtrækning

Besøg NORD's Sundhedsbutikker her:

Sundhed / slankekur

Sundhed / slankekur

Vil du tabe dig 10 kilo på 3 uger – uden at være sulten, så skulle du gøre som NORDs redaktør og prøve denne kur.

læs mere
NORD Deal / CorpoCura

NORD Deal / CorpoCura

Gør det til dit nytårsforsæt at gøre noget ekstra godt for dig selv. Hos CorpoCura får du intet mindre end en topprofessionel behandling, hvor dybdemassagen er CorpoCuras hjertebarn. Få 60 min. dybdemassage.

læs mere
Sundhed / Sally Walker

Sundhed / Sally Walker

HJÆLP jeg har fået ”muffin-mave” Sådan lyder det ofte blandt mine kvindelige klienter, og når jeg holder foredrag. Har du også fået ‘muffin-mave? Du kender godt muffin-mave, ’flæsket’ der vælter ude over bæltestedet, som ligner toppen af den muffin, du køber hos...

læs mere
error: Content is protected !!
X