Vælg en side

Coretræning er træning af mavemuskulaturen, inklusiv de skrå mavemuskler, samt hofterbøjerne/mellem-gulvet på forsiden af kroppen.

For bagsiden har vi træning af lænden, typisk også midten af ryggen, samt balderne og til en mindre eller større grad hasemuskulaturen på bagsiden af kroppen. De fleste tænker desuden på coretræning udelukkende som en styrkelse af området. Her er også smidighed og mobilitet relevant, da det i ligeså høj grad hører med til træningen.

Månedens Øvelse Hollow BODY

(Omvendt planke)

Når man laver en ’hollow body’, presser man lænden og det nederste af ryggen hårdt ned mod gulvet. Man skal hele tiden spænde i maven og i numsen, mens man strækker armene bagud og benene fremad. Arme og ben skal være løftet over jorden hele tiden. Øvelsen er så langsomt at løfte arme og ben opad, mens de er strakte, samtidig med at lænden presses i gulvet.

• Øvelsen kan både udføres statisk, hvor man ligger så længe, man kan, helt stille. Eller dynamisk, hvor armen og ben hele tiden åbner og lukke sig, uden at lænderyggen bevæger sig.

• Lav gerne 2-3 runder af 20-60 sekunder’s arbejde.

Gorm vejrtrækning

Besøg NORD’s Sundheds butikker her:

Når krop og sind forenes

Når krop og sind forenes

Vi ved godt, at kroppen responderer døgnet rundt på sindet og omvendt.
Disse to dele af mennesket er i konstant kontakt og afhængighed med hinanden. MEN er vi BEVIDSTE om, hvilke fordele vi kan drage af denne sunde forbindelse, og hvilke ulemper vi bør navigere uden om?

læs mere
Kroppen er trumf

Kroppen er trumf

Du kan give tankemylderet frikvarter hos AP Sund, hvor bevægelse og
ikke mindst vejrtrækning spiller hovedrollerne.

læs mere

error: Indhold er beskyttet.
X