NORD Julemesse - 18. - 20. november 2022
Vælg en side

Coretræning er træning af mavemuskulaturen, inklusiv de skrå mavemuskler, samt hofterbøjerne/mellem-gulvet på forsiden af kroppen.

For bagsiden har vi træning af lænden, typisk også midten af ryggen, samt balderne og til en mindre eller større grad hasemuskulaturen på bagsiden af kroppen. De fleste tænker desuden på coretræning udelukkende som en styrkelse af området. Her er også smidighed og mobilitet relevant, da det i ligeså høj grad hører med til træningen.

Månedens Øvelse Hollow BODY

(Omvendt planke)

Når man laver en ’hollow body’, presser man lænden og det nederste af ryggen hårdt ned mod gulvet. Man skal hele tiden spænde i maven og i numsen, mens man strækker armene bagud og benene fremad. Arme og ben skal være løftet over jorden hele tiden. Øvelsen er så langsomt at løfte arme og ben opad, mens de er strakte, samtidig med at lænden presses i gulvet.

• Øvelsen kan både udføres statisk, hvor man ligger så længe, man kan, helt stille. Eller dynamisk, hvor armen og ben hele tiden åbner og lukke sig, uden at lænderyggen bevæger sig.

• Lav gerne 2-3 runder af 20-60 sekunder’s arbejde.

Gorm vejrtrækning

Besøg NORD’s Sundheds butikker her:

Styrke har ingen alder

Styrke har ingen alder

M ed årene mister vi vores vigtigste ungdoms-kilde – muskler – hvis vi ikke holder fast i dem med træning. Udmattelse, en be-grænset bevægelighed og skrøbelighed skyldes ikke kun alder, men også muskeltab. Selvfølgelig sker der også hormonelle forandringer, men din adfærd afgør, hvor hårdt de rammer, fortæller træningsspecialist Anna Bogdanova.

læs mere
Scan dig rask og fang sydommen tidligt

Scan dig rask og fang sydommen tidligt

I Danmarks ældste privathospital råder de over hele 27 specialer. Efter en gedigen makeover tilbyder de i dag også en af tidens mest hypede diagnoseværktøjer: MR-scanning

læs mere

error: Indhold er beskyttet.
X