Der er noget, jeg længe har tænkt over, og som jeg gerne vil dele med jer skønne butikker, som vi skriver om i hvert nummer. Vi vil jo rigtig gerne have, at der også i fremtiden er små og store butikker fyldt med lækkert tøj, interiør, gaveideer, sportsudstyr, smykker og meget mere, men vi ved jo også, at et stigende antal forbrugere lægger pengene på nettet i stedet for hos jer.
Ofte har vi henvendt os direkte til forbrugerne. Forsøgt at inspirere dem til andre shoppevaner. For vil vi have lokale butikker i morgen, så skal de bruges i dag. Men som forbruger er der også noget, der undrer mig.
Hvorfor giver I ikke pengene retur? Tilgodebevis hører en anden æra til. Onlinesalg er alt for dominerende i dag til, at forbrugerne som bare kan få pengene retur, når de fortryder en vare købt på nettet, orker besværet med et tilgodebevis. Måske har man fået en gave fra en butik, som ikke lige er en, og så hænger man på at finde noget. Det er heller ikke altid, man får oplyst, når man køber en vare, at man ikke kan få pengene retur. Butikkerne skal være bedre end nettet. Ikke kun på den personlige service og oplevelse, men også på returretten. Det er selvfølgelig ærgerligt, når en vare skal tages retur og pengene tilbagebetales, men det er god service og chancen for, at man som kunde vender tilbage, er stor.
Derudover er der småting, der nemt kunne gøres bedre. Fx god telefonskik. Har I ikke tid til at tale, så er en god telefonsvarer og en tilbageringning super god stil. Almindelige åbningstider uden impulsive lukkeskilte i vinduet er også en god idé. Det skaber troværdighed og tillid, at man altid ved, hvornår vi kan besøge jer.
Det vigtigste er dog returretten. Jeg tror desværre, at mange tænker sig om en ekstra gang, inden de køber noget i en butik, hvor de ikke kan få pengene retur, og sjældent til butikkernes fordel.
Vi vil jo gerne have, at I er her i morgen, så lad os derfor gøre det endnu bedre fra i dag!
God shopping og læselyst!
Redaktør Rina Mardahl
NORD MAGASINET er blevet større, det måler nu 17 cm x 24 cm, og det betyder, at det blevet nemmere at læse og flottere at se på. Vi pakker fortsat magasinet ind i folie for at passe på dig. Så ved du, at kun du har rørt ved det.
Forår MED AI
Kære læsere,
Foråret banker på med dets bølge af ny energi og fornyelse. Og i år vækker foråret en helt særlig følelse i mig. Her på redaktionen har vi nemlig taget et modigt skridt ind i fremtiden ved at præsentere vores første forside skabt med kunstig intelligens.
Kære læsere
Tak for et fantastisk år sidste år! Når jeg ser tilbage, kan jeg ikke andet end blive overvældet af tak-nemmelighed for den utrolige rejse, vi har haft med NORD Magasinet. Fra det travle NORD Julemarked på Skovriderkroen med 25.000 gæster til den pul-
serende aktivitet på vores online platform nord-magasinet.dk, har det været en sand fest at dele vores passion for fejringer og livets glæder med jer.
Luksusweekend for krop og sjæl
Kom helt ned i gear med NORDs redaktør på Hotel Skansen Båstad. Her går spa, afslapning, shopping og kulinariske oplevelser op i en højere enhed.