Der er noget, jeg længe har tænkt over, og som jeg gerne vil dele med jer skønne butikker, som vi skriver om i hvert nummer. Vi vil jo rigtig gerne have, at der også i fremtiden er små og store butikker fyldt med lækkert tøj, interiør, gaveideer, sportsudstyr, smykker og meget mere, men vi ved jo også, at et stigende antal forbrugere lægger pengene på nettet i stedet for hos jer.
Ofte har vi henvendt os direkte til forbrugerne. Forsøgt at inspirere dem til andre shoppevaner. For vil vi have lokale butikker i morgen, så skal de bruges i dag. Men som forbruger er der også noget, der undrer mig.
Hvorfor giver I ikke pengene retur? Tilgodebevis hører en anden æra til. Onlinesalg er alt for dominerende i dag til, at forbrugerne som bare kan få pengene retur, når de fortryder en vare købt på nettet, orker besværet med et tilgodebevis. Måske har man fået en gave fra en butik, som ikke lige er en, og så hænger man på at finde noget. Det er heller ikke altid, man får oplyst, når man køber en vare, at man ikke kan få pengene retur. Butikkerne skal være bedre end nettet. Ikke kun på den personlige service og oplevelse, men også på returretten. Det er selvfølgelig ærgerligt, når en vare skal tages retur og pengene tilbagebetales, men det er god service og chancen for, at man som kunde vender tilbage, er stor.
Derudover er der småting, der nemt kunne gøres bedre. Fx god telefonskik. Har I ikke tid til at tale, så er en god telefonsvarer og en tilbageringning super god stil. Almindelige åbningstider uden impulsive lukkeskilte i vinduet er også en god idé. Det skaber troværdighed og tillid, at man altid ved, hvornår vi kan besøge jer.
Det vigtigste er dog returretten. Jeg tror desværre, at mange tænker sig om en ekstra gang, inden de køber noget i en butik, hvor de ikke kan få pengene retur, og sjældent til butikkernes fordel.
Vi vil jo gerne have, at I er her i morgen, så lad os derfor gøre det endnu bedre fra i dag!
God shopping og læselyst!
Redaktør Rina Mardahl
NORD MAGASINET er blevet større, det måler nu 17 cm x 24 cm, og det betyder, at det blevet nemmere at læse og flottere at se på. Vi pakker fortsat magasinet ind i folie for at passe på dig. Så ved du, at kun du har rørt ved det.
Chefredaktørens favoritter
Jeg havde prøvet reformertræning før, men da Charlotte Bircow åbnede sit studie midt på Jægersborg Allé 18 i Charlottenlund, måtte jeg simpelthen give det et skud. Allerede efter første gang kunne jeg knap gå dagen efter – men jeg blev hurtigt hooked. Nu træner jeg 3-4 gange om ugen. Charlotte har en fantastisk energi, husker alle medlemmerne og formår at gøre træningen både effektiv og sjov, så det aldrig føles kedeligt.
Så kom sommeren
I et år har vi passet på hinanden. Vi tager mundbind på. Spritter hænder og holder afstand. Og det bliver vi ved med, nu hvor butikkerne igen er åbne. Men passer vi også på butikkerne?
Vi mister alle hår med alderen
Jeg har i flere år kæmpet med tyndere hår – noget, der rammer mange af os, både mænd og kvinder, og noget vi sjældent taler højt om. For mig er hår mere end bare hår – det er en stor del af min kvindelighed og identitet. Det skete ikke fra den ene dag til den anden. Tabet af fylde kom snigende. Pludselig en dag kiggede jeg mig i spejlet og kunne se, at mit tidligere fyldige, lange hår ikke var som før. Det var blevet tyndere, og jeg måtte til sidst klippe lidt af det af – det så ganske enkelt ikke pænt ud længere, når det var langt. Jeg prøvede det hele: olier, dyre shampooer fra frisøren, behandlinger på hårkliniker, recepter med hårløftere og spray, som reklamerede med store resultater.