Vælg en side

Der er noget, jeg længe har tænkt over, og som jeg gerne vil dele med jer skønne butikker, som vi skriver om i hvert nummer. Vi vil jo rigtig gerne have, at der også i fremtiden er små og store butikker fyldt med lækkert tøj, interiør, gave­ideer, sportsudstyr, smykker og meget mere, men vi ved jo også, at et stigende antal forbrugere lægger pengene på nettet i stedet for hos jer.

Ofte har vi henvendt os direkte til forbrugerne. Forsøgt at inspirere dem til andre shoppevaner. For vil vi have lokale butikker i morgen, så skal de bruges i dag. Men som forbruger er der også noget, der undrer mig.

Hvorfor giver I ikke pengene retur? Tilgodebevis hører en anden æra til. Onlinesalg er alt for dominerende i dag til, at forbrugerne som bare kan få pengene retur, når de fortryder en vare købt på nettet, orker besværet med et tilgodebevis. Måske har man fået en gave fra en butik, som ikke lige er en, og så hænger man på at finde noget. Det er heller ikke altid, man får oplyst, når man køber en vare, at man ikke kan få pengene retur. Butikkerne skal være bedre end nettet. Ikke kun på den personlige service og oplevelse, men også på returretten. Det er selvfølgelig ærgerligt, når en vare skal tages retur og pengene tilbagebetales, men det er god service og chancen for, at man som kunde vender tilbage, er stor.

Derudover er der småting, der nemt kunne gøres bedre. Fx god telefonskik. Har I ikke tid til at tale, så er en god telefonsvarer og en tilbageringning super god stil. Almindelige åbningstider uden impulsive lukke­skilte i vinduet er også en god idé. Det skaber tro­værdighed og tillid, at man altid ved, hvornår vi kan besøge jer.

Det vigtigste er dog returretten. Jeg tror desværre, at mange tænker sig om en ekstra gang, inden de køber noget i en butik, hvor de ikke kan få pengene retur, og sjældent til butikkernes fordel.

Vi vil jo gerne have, at I er her i morgen, så lad os derfor gøre det endnu bedre fra i dag!

God shopping og læselyst!
Redaktør Rina Mardahl

NORD MAGASINET er blevet større, det måler nu 17 cm x 24 cm, og det betyder, at det blevet nemmere at læse og flottere at se på. Vi pakker fortsat magasinet ind i folie for at passe på dig. Så ved du, at kun du har rørt ved det.

Skrøbeligt forår

Skrøbeligt forår

Hvor ville jeg gerne gå all-in og tale om alt det fantastiske ved foråret – lyset, glæden, håbet – men i en tid, hvor den ene store verdenskrise afløser den anden, kan det synes helt forkert. Først to hårde år, som virkelig har ramt erhvervslivet og butikkerne med coronanedlukninger, og nu krigen i Ukraine.

NORD skal være et levende magasin

NORD skal være et levende magasin

I 2022 bliver NORD 10 år med udgave 50 til juni. Det glæder vi os til at fejre sammen. Sådan bogstaveligt talt. For lige siden begyndelsen har NORD været mere end et magasin. Vi har hvert år stablet et netværksevent på benene. Første gang kom der 150 gæster, og til det seneste event, som blev afholdt den 18. november 2021 på Mandalay i Charlottenlund, kom der 500. Kunder og samarbejdspartnere, som festede og netværkede med hinanden, mens Aura, Monday Morning, Dennis Knudsen og borgmester Michael Fenger gik på scenen, præsenteret af komikeren Andreas Bo som konferencier. Se billederne fra den fantastiske aften, hvor NORD Magasinet sprænger spalterne og bliver levende.

Emballagefri jul pas på nethandel

Emballagefri jul pas på nethandel

Det er snart jul, og i år uden coronarestriktioner i horisonten er der endnu mere at glæde sig over. Vi skal ud at shoppe julegaver! I butikkerne, selvfølgelig, for her får vi personlig service, inspiration til gavekøbene og hele oplevelsen ved at gå ind og ud af butikkerne og købe en gløgg at varme sig på. Men klarer vi gavekøbene ved computeren, går vi ikke bare glip af alt dette, vi bliver også en del af en miljøbelastende proces.


error: Indhold er beskyttet.
X