Vælg en side

Frisør Jannie Madsen begyndte som frisørelev i den kendte frisørsalon, og nu er det hende, der fører de stolte frisørtraditioner i Soul of Hair videre.

Vi er på besøg i den kendte frisørsalon Soul of Hair i Waterfront Shopping. Salonen, som tidligere hed Cha Cha Cha, og med navneskiftet for 10 år siden til Soul of Hair, er indbegrebet af ”højt til loftet”, hvor alle er velkomne. For to år siden overtog Jannie Madsen salonen efter Lisbeth Grundsøe.
Men i virkeligheden har Jannie Madsen været med siden 1994. Hun begyndte sin læretid her, og nu står hun altså i spidsen for snart seks selvstændige frisører. Inden længe starter bl.a. Charlotta, som er hjemvendt fra London, i salonen.
− Dét er et helt nyt kapitel, men hvor én ting er sikkert: Livsværket bevarer sin sjæl med al respekt. Salonens værdier er ført videre, og kunderne er fulgt med. Og dét er jeg utrolig glad og taknemmelig for, lyder det fuld af positiv energi fra Jannie.

 

Jannie Madsen er i dag salonens passionerede indehaver.

 

Klippede i smug
Da Jannie var yngre lånte hun sin mors frisørsaks og klippede vennerne i smug. Imens drømte Jannie om en karriere som ingeniør. Efter kort tid med studierne fandt hun dog ud af, at frisørfaget var fremtiden for en kreativ sjæl. Fordi det både den gang og i dag går hånd i hånd med Jannies filosofi om at bruge tiden positivt på at glæde og forskønne.

 


Arnar har vundet flere internationale frisørpriser.

Kreativ sjæl
For Jannie er frisørfaget en hobby, og hun arbejder som kunstner. Frisøruddannelsen tager fire år, og dertil kommer utallige efteruddannelser. Det handler om lys, skygge, former, synergi og materialer. En lys stribe er ikke en lys stribe, hvis der ikke er en mørk ved siden af. Jannie bliver inspireret af alt, hun iagttager på sin vej. Former på biler, farver i malerier, og ikke mindst storbyrejser inspirerer Jannie. Med de iagttagelser i rygsækken når Jannie frem til dét hun ønsker for hver enkelt kunde.
− En frisure er en personificering, hvor kunden skal kunne tage en tur ud i det blå og nyde friheden. Friheden ved en frisure, der er kælet for, og som du skal bruge så lidt tid på som muligt, siger Jannie og smiler.

 


Frisør Tenna med en af sine glade kunder.

 

Aveda-salon forpligter
Alle salonens frisører er Aveda-certificerede. En fornem udmærkelse, som kræver løbende uddannelse inden for den miljøvenlige og 100 procent veganske produktserie. Aveda er udviklet til alle hårtyper, og Jannie og hendes kollegaer ved nøjagtigt, hvilket produkt i serien, der matcher kundens hår og frisure.
− Avedas produkter efterlader stor frihed for os frisører, da man bl.a. kan ramme en fuldstændig nøjagtig farvetone og ikke bare én, som matcher nogenlunde. Salonen kan det hele. Alle frisører har deres egen signatur, som er præsenteret på salonens hjemmeside.
Jannie har tydeligvis meget at give af og ønsker stadig at forfine salonen, ekspertisen og dermed kunderne. Hun tænker fremadrettet. Drømmen er at sætte et aftryk og føre sjælen videre. At lære fra sig og af sit håndværk til næste generations frisører. Derfor byder fremtiden også på elever i salonen.
− Jeg har selv haft de bedste lærermestrer, og det skal mine kommende elever også have, lover Jannie.

 


Lækkert hår der passer til den enkelte er en mærkesag.

 

Familien hjælper til
Sammen med sin mand har Jannie tre børn som gerne hjælper til med de praktiske opgaver i salonen. Noget Jannie selvfølgelig sætter stor pris på, fordi det giver nogle hyggelige stunder sammen med familien i en ofte hektisk hverdag. De administrative opgaver bliver uddelegeret, men det er stadigvæk Jannie, som igangsætter processerne. Det seneste tiltag fra Jannies side er en reklamefilm for salonen produceret af Gaucho Film. Filmen kan du roligt glæde dig til at se næste gang, du sætter dig til rette i Moviehouse i Hellerup.

 


Alle salonens seks frisører er Aveda-certificerede.

Besøg NORDs skønhedsbutikker her:


error: Indhold er beskyttet.