Vælg en side

Der er noget, jeg længe har tænkt over, og som jeg gerne vil dele med jer skønne butikker, som vi skriver om i hvert nummer. Vi vil jo rigtig gerne have, at der også i fremtiden er små og store butikker fyldt med lækkert tøj, interiør, gave­ideer, sportsudstyr, smykker og meget mere, men vi ved jo også, at et stigende antal forbrugere lægger pengene på nettet i stedet for hos jer.

Ofte har vi henvendt os direkte til forbrugerne. Forsøgt at inspirere dem til andre shoppevaner. For vil vi have lokale butikker i morgen, så skal de bruges i dag. Men som forbruger er der også noget, der undrer mig.

Hvorfor giver I ikke pengene retur? Tilgodebevis hører en anden æra til. Onlinesalg er alt for dominerende i dag til, at forbrugerne som bare kan få pengene retur, når de fortryder en vare købt på nettet, orker besværet med et tilgodebevis. Måske har man fået en gave fra en butik, som ikke lige er en, og så hænger man på at finde noget. Det er heller ikke altid, man får oplyst, når man køber en vare, at man ikke kan få pengene retur. Butikkerne skal være bedre end nettet. Ikke kun på den personlige service og oplevelse, men også på returretten. Det er selvfølgelig ærgerligt, når en vare skal tages retur og pengene tilbagebetales, men det er god service og chancen for, at man som kunde vender tilbage, er stor.

Derudover er der småting, der nemt kunne gøres bedre. Fx god telefonskik. Har I ikke tid til at tale, så er en god telefonsvarer og en tilbageringning super god stil. Almindelige åbningstider uden impulsive lukke­skilte i vinduet er også en god idé. Det skaber tro­værdighed og tillid, at man altid ved, hvornår vi kan besøge jer.

Det vigtigste er dog returretten. Jeg tror desværre, at mange tænker sig om en ekstra gang, inden de køber noget i en butik, hvor de ikke kan få pengene retur, og sjældent til butikkernes fordel.

Vi vil jo gerne have, at I er her i morgen, så lad os derfor gøre det endnu bedre fra i dag!

God shopping og læselyst!
Redaktør Rina Mardahl

NORD MAGASINET er blevet større, det måler nu 17 cm x 24 cm, og det betyder, at det blevet nemmere at læse og flottere at se på. Vi pakker fortsat magasinet ind i folie for at passe på dig. Så ved du, at kun du har rørt ved det.

Luksus rejse på Gran Canaria

Luksus rejse på Gran Canaria

Hotel Santa Catalina er en luksuriøs oase beliggende i hjertet af Las Palmas på Gran Canaria. Dette ikoniske hotel kombinerer klassisk elegance med moderne be-kvemmeligheder og tilbyder gæsterne en uforglemmelig oplevelse. Med sin storslåede arkitektur og smukt designede interiør er hotellet en sand perle blandt Gran Canarias overnatningssteder. Med bl.a 2 Michelin-stjernerestauranter beliggende på hotellet kan du være helt sikker på at få en gastronomisk oplevelse af de helt store.

Luksus rejse til  5-stjernet luksus  på kunstig ø

Luksus rejse til 5-stjernet luksus på kunstig ø

Det var et logistisk kunststykke på første klasse, da NORDs redaktør Rina Mardahl fløj med Emirates til solbeskinnet luksus i Dubai, hvor endnu mere luksus ventede på overdådige Raffles The Palm Hotel. Highway to happiness” er måske nok et fortærsket slogan, men det er altså sådan, jeg har det, da jeg sammen med min udkårne efter en meget lang, men yderst behagelig flyvetur med Emirates, lander i Dubai.


error: Indhold er beskyttet.