Vælg en side

DUFFLashes er en ung dansk succesvirksomhed, iværksat af søstrene Nadia og Neda Jun, som har gjort mange danske kvinder afhængige af deres kunstige kvalitetsvipper. NORD har taget en snak med den ene af kvinderne bag tidens mest hypede vippemærke.

 

Da Nadia og Neda Jun i 2016 skulle finde et navn til deres virksomhed, blev det til DUFFLashes.
– Duff er persisk slang for en glamourøs og attraktiv kvinde, fuldstændig kompromisløs hvad angår kvalitet, forklarer lillesøster Nadia på 25 år.
Ledelseskasketterne er efter fire år helt på plads. Nadia, der altid har elsket købmandskab – hun åbnede sin egen is-forretning som 19-årig og har en Bachelor i erhvervs­jura fra CBS – er forretningsstrategen, og 29-årige Neda som er uddannet socialrådgiver, tager sig af det kreative.
– Vi er hinandens modsætninger, og i starten skulle vi da også finde vores plads, men i dag fungerer det, fordi vi har samme visioner og mål for virksomheden.
Visionen har fra starten været at tilbyde markedets bedste kunstige øjenvipper. En vision som stammer fra deres egne behov, da begge søstrene brugte kunstige øjenvipper, men var utilfredse med kvaliteten.
– De vipper, vi kunne få her, var ikke gode, og dem vi bestilte på nettet fra Mellemøsten og Californien.
var kvalitetsmæssigt rigtig gode, men designet alt for dramatisk. På den måde opstod ideen, fordi vi kunne se, der var et hul i det nordiske marked. Vi ville gøre op med, at falske øjenvipper kun er for duller, og falske vipper i stedet kan fremme et smukt og naturligt look.

 

Det var en stor fjer i hatten, da Matas sagde ja til at forhandle søstrenes vippemærke.

 
Jagten på kvaliteten

Fra idé til lancering gik der halvandet år, hvor søstrene brugte timevis på Google og fik en masse prøver hjem fra utallige leverandører, indtil de fandt dem med den bedste kvalitet, og som kunne løfte opgaven:
– Det var en krævende proces, fordi vores forventninger var så høje i forhold til kvaliteten af vipperne. Vores øjenvipper skulle være håndlavede med øje for hver detalje, og der skulle være en vippekollektion med en speciel 3D-metode, som gør vipperne mere virkelighedstro og naturlige.
Men hvordan opnår man opmærksomhed, når man er helt ny på markedet? Det korte svar er influencers. Nadia uddyber det og forklarer, hvordan de valgte at styre uden om gammeldags annoncemarketing og i stedet sendte fine vippe-gaver med personlige hilsener til influencers, kendte og professionelle. En metode der skabte så mange ringe i vandet, at de allerede efter et år fik influencer Irina The Diva til at designe sin egen kollektion. Makeupartister på tv-program­merne som X-Factor og Vild Med Dans valgte også at benytte sig af DUFFLashes’ vipper til stylingen af deres værter som Christiane Schaumburg-Müller og Sofie Linde, såvel som af tv-deltagerne.

 

Ramte influencer-guldåren

– Vi ramte influencer-marketing på det helt rigtige tidspunkt, og i årenes løb har det skabt mange og tætte relationer til influencers og andre personligheder i beauty-branchen, som har været en vigtig del af opbygningen af vores brand.
Den slags hype og omtale er uvurderlig for en nystartet virksomhed, og for DUFFLashes har det været afgørende for succesen. Udover at DUFFLashes er en velbesøgt webshop, findes produkterne også i over 300 butikker, bl.a. Matas, Sephora og Magasin. Omsætningen er vokset 200 procent fra 2016 til i dag, medarbejderstaben udover cheferne selv er på fem plus freelancere, og virksomhedsadressen er lige bag Glyptoteket.
– Det lyder måske nemt, men vi har virkelig kæmpet for at sprede budskabet om, at falske øjenvipper ikke kun er en ’Hollywood-ting’, men at de sagtens kan bruges til et naturligt, smukt hverdagslook, især i Danmark fordi vi skønhedsmæssigt er lidt mere konservative sammenlignet med andre nordiske lande.

 

Har skabt en vippe-trend

For selvom mange måske stadig tror, at kunstige øjenvipper er noget, der engang sad på Marilyn Monroe, så er det faktisk lykkedes Nadia og Neda at påvirke os.
– Da vi lancerede DUFFLashes, satsede vi mere på Norge og Sverige, fordi vi helt fra starten fik mange ordrer derfra, men med tiden er Danmark blevet vores største marked, og det har faktisk været den største overraskelse af alle.
Visionen har i længere tid været at udvide DUFF-universet med flere nye og innovative produkter, deriblandt den helt nye Supreme Lash Mascara. Det har i dag resulteret i, at brandet inden længe går fra at hedde DUFFLashes til DUFFBeauty.

 

DUFFLashes
Dansk virksomhed, som sælger kunstige øjenvipper produceret i en blanding af koreansk silke og ægte hår. Findes i en lang række forskellige styles og med 3D-effekt. Skabt af søstrene Nadia og Neda Jun. www.dufflashes.dk

Næsten som naturen
I den særlige 3D-kollektion er teknologien brugt til at efterligne øjenvippernes naturlige groretning. Det giver naturtro og smukke vipper.

Nyt produkt
Supreme Lash Mascara er det første skud på stammen i det kommende DUFFBeauty. Masser af volumen med ingredienser som kaktusolie, arganolie, ricinusolie, biotin og E-vitamin.

Rosé Rosé

Rosé Rosé

Konceptet er knivskarpt, og den gode energi helt suveræn. Mød det erfarne og sammensatte trekløver – Peter, Lars og Bo – som står bag Hellerups og oplands nye eksklusive, franskinspirerede bistrorestaurant, der er opkaldt efter en lyserød sommerdrik.

læs mere
Ilse Jacobsen – Med Hornbæk  i hjertet

Ilse Jacobsen – Med Hornbæk i hjertet

Ilse Jacobsen er født, opvokset og bor stadig i sit elskede Hornbæk. Efter 60 år i byen er hun stadig forelsket i området. Jeg holder utroligt meget af Hornbæk. Byen, stranden, plantagerne og det evigt skiftende scenarie, når man kigger ud over havet, og så er der selvfølgelig indbyggerne. Her er den her helt specielle afslappede atmosfære. Folk de kommer her for at nyde naturen og have god tid til hinanden, fortæller den altid flittige erhvervskvinde.

læs mere

error: Content is protected !!
X