NORD Julemesse - 18. - 20. november 2022
Vælg en side

Træning

Styrke har ingen alder

Styrke har ingen alder

M ed årene mister vi vores vigtigste ungdoms-kilde – muskler – hvis vi ikke holder fast i dem med træning. Udmattelse, en be-grænset bevægelighed og skrøbelighed skyldes ikke kun alder, men også muskeltab. Selvfølgelig sker der også hormonelle forandringer, men din adfærd afgør, hvor hårdt de rammer, fortæller træningsspecialist Anna Bogdanova.

læs mere
Bliv skadesfri på ti uger

Bliv skadesfri på ti uger

Hvis uheldet er ude, eller du ganske enkelt har ondt i fx nakke, skuldre eller lænd, står AP Sundhedscenter i Charlottenlund klar til at hjælpe inden for 48 timer. Her har de samlet alt det bedste inden for genoptræning – både behandling og træning.

læs mere
Træning på stue gulvet

Træning på stue gulvet

En stol kan bruges til meget andet end at sidde på. Her får du fx to gode øvelser, du let kan tage fat i imellem møderne på kontoret. Tag så mange gentagelser du kan af hver øvelse, hold så 1 min pause og gentag 2-3 runder. Dips: Mormorarmene får en god omgang her. Hold fast i stolen med ryggen til, sænk hoften ned mod gulvet og tryk dig selv op ved hjælp af armene.

læs mere
StudiJo – øvelser på gåturen

StudiJo – øvelser på gåturen

Josephine Lippert er områdets nye personlige træner med sit StudiJo – Stærk til livet i Vedbæk. Øvelse til billede 1 & 2: Ben og arm øvelse i en og samme. Super god øvelse til at få pulsen lidt op og så synes børnene altid, det er super sjovt at blive kastet op i luften! Prøv at tage så mange du kan i træk og hold så 1 minuts pause, før du gør det igen. Øvelse til billede 3, Øvelser på gåturen: Walking lunges er en super god ben øvelse hvor du træner stabilitet og styrke. Prøv at tage 3×10 på hvert ben imens du er ude at gå en tur med familien.

læs mere
Adeas føjer ny topkirurg til idrætsteamet

Adeas føjer ny topkirurg til idrætsteamet

Det er lidt af en fangst, som Adeas Privathospitaler har gjort med Marc Jacob Strauss. Idrætskirurg med speciale i avancerede ledbåndsrekonstruktioner. Før var de seks og nu er de syv ortopæd­kirurger og én mediciner på Adeas Privathospitalers elitehold inden for idrætskirurgi og idrætsmedicin. Nyeste skud på stammen er ortopæd­kirurg Marc Jacob Strauss. Han kommer med en faglig baggrund fra sine mange år på Ullevaal Sykehus i Oslo, og skal for Adeas stå for nogle af ortopædkirurgiens allermest avancerede ledbånds­­rekonstruktioner: Bageste korsbånd og løse knæskaller.

læs mere
Træning på stue gulvet

Styrk din krop på stuegulvet

Josephine Lippert er områdets nye personlige træner med sit StudiJo i Vedbæk. Her viser hun øvelserne, som laves 2-3 runder med 10-15 gentagelser.
Øvelse: Squats
1. Lav en trekant med dine hænder, du kan kigge igennem .
2. Hold den i øjénhøjde hele tiden for at sikre en oprejst ryg.

læs mere
Elitesportens  idrætskirurger til dig

Elitesportens idrætskirurger til dig

Adeas Privathospitaler råder over landets fremmeste ekspertteam og nyeste teknologi, når skaderne efter idræt og sport skal behandles. Der findes vel ingen mere motiverende udsigt end Danmarks største fodboldstadium, når man slår øjnene op i opvågningsstuen på Adeas. Ny, eksklusiv privathospital i Parken. Et af topspecialerne er idrætskirurgi. Ført an af et ekspertteam bestående af de to medejere Klaus Bak og Frank Odgaard, samt Morten Wad og Morten Boesen. Alle top­ortopæd-kirurger med mangeårig erfaring og viden inden for avancerede operationer af sportsskader. De to sidstnævnte er endvidere cheflæger for fodbold- og håndboldlandsholdet.

læs mere
StudiJo – øvelser på gåturen

Stærk til livet

Hun er sej, hun er erfaren, og hun har prøvet på sin egen krop, hvad det vil sige ikke at kunne bruge den. Og hvordan man gør den stærk igen. Josephine Lippert er områdets nye personlige træner med sit StudiJo i Vedbæk.

læs mere
Forårsmorgentræning booster kroppens nervesystem

Forårsmorgentræning booster kroppens nervesystem

De gode hormoner, som bliver udskilt under træning, gør dig mentalt mere stærk og klar til at møde dagens udfordringer. Det er faktisk helt naturligt for kroppen at have en høj udskillelse af fx kortisol (stresshormon) om morgenen. Der er så mange ting, der taler for at morgentræne, at det vil være helt tosset ikke at komme i gang, for hvem kunne ikke tænke sig at ramme arbejdsdagen med sprudlende overskud, løftet humør, god samvittighed over veloverstået træning, øget mental kompetence og sundhedsoptimeret kredsløb – for nu at nævne blot en håndfuld af de mange goder, du opnår ved at få rørt dig fra morgenstunden.

læs mere
Kom godt i gang med træningen

Kom godt i gang med træningen

Har du lovet dig selv, at 2021 er året, hvor du skal komme i form, er det store spørgsmål, hvad du skal vælge! Er du til indendørs eller udendørs? Til glad dans eller seriøs styrketræning? Lige meget hvad du vælger – og det kan jo også være en blanding – bør du som begynder generelt træne to-tre gange om ugen i tre kvarter til en time. Du skal være så meget i gang, at du bliver forpustet og sveder en smule, men du skal trods alt stadig kunne snakke uden at få åndenød.

læs mere
Well-come Fitness & Spa – Træning og velvære

Well-come Fitness & Spa – Træning og velvære

Kom med indenfor i Danmarks mest innovative Fitness & Spa Club, som ligger i Hellerup. En spydspids inden for træning og helse hvor alle kan finde sin yndlings træningsform, og som er blevet endnu skarpere efter en ny opgradering. 

læs mere
error: Indhold er beskyttet.
X