Vælg en side

Michael Hoby Andersens klienter tæller milliardærer, royale familier, statsledere og store internationale selskaber – alle med meget specifikke behov, og alle med én ting til fælles: De ønsker diskretion, præcision og adgang. Præcis det samme gør sig gældende, når Sector One Consulting i Hellerup hjælper danskere, der ønsker at investere i privatfly.


Sector One Consulting

• Finder matchende fly via netværk.
• Gennemfører teknisk og økonomisk due diligence.
• Koordinerer inspektioner, flyvetest og værdiansættelser.
• Forhandler pris, vilkår og leveringsdetaljer.
• Samarbejder med advokater og finansfolk for at lukke handlen.


Mens mange forbinder private jetbrokere med luksuriøse rejser og high-end charter, findes der en eksklusiv niche, hvor kun få træder ind – nemlig køb og salg af private jetfly i millionklassen.

Og i denne verden er Michael Hoby Andersen et velkendt navn. Han er ejer af Sector One Consulting med kontor i hjertet af Hellerup og partner i ALTEA – international anerkendt konsulentvirksomhed inden for high-end luftfart med base i London.

Med over 30 års erfaring i luftfart og en karriere bygget på ekspertise, diskretion og ikke mindst et netværk, som kun de færreste har adgang til, er Michael specialiseret i at matche de mest krævende kunder med præcis den flytype, de søger. Typisk i prisklassen mellem 20 og 150 millioner dollars – med særlig ekspertise i de tunge drenge: businessliners som Boeing Business Jets (BBJ) og Airbus Corporate Jets (ACJ) samt mellemstore jets – både fabriksnye og brugte.

Netværk på den høje klinge
En branche forbeholdt de få, hvor meget handler om at kende de ”rigtige” mennesker. – Jeg tager ikke bare af sted for at netværke – jeg tager af sted for at blive set, møde klienter ansigt til ansigt og pleje relationer, der kan tage år at opbygge. En god handel starter ofte med en kop kaffe på en terrasse i Monaco eller et glas vin i Genève, siger Michael med et glimt i øjet. Netværksdelen er et intenst arbejde med årlig deltagelse i en lang række internationale luftfartskonferencer og netværksorganisationer – bl.a. det prestigefyldte Monaco Yacht Show og MEBAA, som samler Dubais elite inden for privat luftfart.

Off-markedet som speciale
Hvor mange jetbrokere arbejder med fly, der er officielt til salg, har Michael skabt sit brand på det modsatte – han handler med fly, som ikke er på markedet. Gennem årtier har han opbygget et netværk af flyejere, operatører og beslutningstagere over hele verden – hvilket betyder, at han ofte ved, hvilke fly der er til salg, før nogen andre gør. – De bedste handler sker aldrig på åbne lister. De sker over telefonen, mellem folk man stoler på, lyder det erfarent fra Michael.

Køb og salg af luftbårne paladser
De typiske fly, som Michael formidler, er bizliners – ombyggede passagerfly fra Boeing og Airbus – og de må betragtes som de ypperste luksusfly på markedet. Med kabiner på over 100 m², soveværelser, mødelokaler og badeværelser med brus er ”luftbårne paladser” ikke skudt helt ved siden af. En ny BBJ eller ACJ kan let koste op mod 80–100 millioner dollars, mens brugte modeller med opgraderet interiør også er i høj kurs. Derudover håndterer Michael også et voksende marked for mellemstore jets som Gulfstream, Bombardier og Embraer – ideelle for kunder, der ønsker lang rækkevidde og komfort, men ikke har behov for en fuld bizliner.

En typisk handel – hvis sådan noget findes
For Michael begynder de fleste handler med en diskret henvendelse – en klient ønsker at købe eller sælge et jetfly, men ønsker absolut fortrolighed.
– Herfra tager jeg over – jeg finder det rette fly via mit globale netværk, sikrer due diligence, arrangerer inspektioner og forhandler pris og levering. Processen er kompleks og international – og ofte handler det om værdier i 100 millioners-klassen. Men Michael ser sig ikke som sælger.
– Jeg er rådgiver. Min rolle er at sikre, at kunden får præcis det fly, der passer til deres livsstil, rejsemønstre og ambitionsniveau. Nogle gange er det et helt andet fly end det, de først havde i tankerne, siger han og illustrerer: – En kunde ringer og vil have en Gulfstream G700. Men de flyver måske kun 100 timer om året, og altid med tre personer. I sådan et tilfælde kan en brugt Challenger 300 give langt mere mening – uden at gå på kompromis med komfort eller prestige.

Michaels rolle i ALTEA
Michael er ikke blot en selvstændig jetbroker – han er også partner i ALTEA, hvilket gør, at han kan rådgive ejere og operatører hele vejen – fra køb og teknisk vurdering til strategisk ejerskab og kabinedesign. Og et af Michaels mest prestigefyldte og personlige projekter sammen med ALTEA var at være med til at designe den hollandske regerings og kongehusets Boeing Business Jet (BBJ).
– Det var en ære og en kompleks opgave. Vi skulle balancere funktionalitet for statsrejser med et elegant, moderne design – og samtidig respektere national identitet og traditioner, fortæller Michael. Det færdige resultat blev ikke kun rost internationalt – det vandt også en prestigefyldt designpris, hvilket cementerede ALTEA’s – og ikke mindst Michaels – ry som førende inden for design af statslige og royale luftfartøjer.

Fly i luksussegmentet er et kald
Michael understreger, at det at være private jetbroker i luksussegmentet ikke bare er et arbejde – det er et kald. Uanset om det er en Boeing Business Jet (BBJ) til en kongefamilie fra Mellemøsten eller en dansk velhaver, som efterspørger Bombardier Global 6000, er hans tilgang den samme. – Det handler ikke kun om at sælge fly – men om at forstå mine kunders behov, beskytte deres interesser og skabe tillid i en verden, hvor handlerne kan være diskrete, men aldrig simple. Det kræver troværdighed, finesse og forbindelser, lyder det – lige dele professionelt og ydmygt – fra Hellerups internationale jetbroker.

Jetbroker Michael Hoby Andersen
Med base i Europa og netværk i hele verden repræsenterer Michael en ny type “luftfartsmægler”: Én, der er lige så komfortabel i et forhandlingslokale som i en hangar, og som kender både markedet – og menneskene bag. Michael Hoby Andersen er Indehaver af Sector One Consulting og partner i ALTEA.

Se mere:
SOCJets.com
Altea-aero.com

Jetbrokeren deltager årligt i de vigtigste internationale luftfartskonferencer og netværksbegivenheder:

  • EBACE i Genève – Europas vigtigste business-luftfartsmesse.
  • MEBAA i Dubai – mødested for Mellemøstens elite i businessluftfart. 
  • NBAA i Las Vegas – det største forum for amerikansk businessluftfart.
  • CJI (Corporate Jet Investor) – eksklusiv samling af investorer, ejere og rådgivere.
  • Monaco Yacht Show – luksuslivets epicenter, hvor mange flyejere også ejer megayachts.

 

Jetbrokerens obligatoriske spørgsmål til den kommende privat-flyejer:

  • Hvor ofte flyver du og og hvad er dit budget?

  • Hvilke destinationer?

  • Hvor mange personer?

  • Ønsker du at eje 100%, delejet, eller operationel leasing?

  • Er der behov for et soveområde eller er det primært businessrejser?

Processen kan tage uger eller måneder – og der er ofte store beløb, komplekse juridiske strukturer og internationale forhold involveret.

Sådan fik NORD Social succes på rekordtid

Sådan fik NORD Social succes på rekordtid

I en travl hverdag, hvor virksomheder sjældent har tid til at tænke kreativt eller blot ikke har tiden – har bureauet NORD Social på kort tid formået at bryde mønstret. De har skabt succes ved at levere skræddersyet, effektivt indhold til sociale medier for alle slags virksomheder. I samarbejde med NORD Social og NORD Magasinets mangeårige erfaring med salg og markedsføring tilbyder NORD Social pakkeløsninger efter behov. Målet er at skabe en professionel tilstedeværelse på Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn – med høj synlighed og mersalg til gennemskuelige og lave priser.


error: Indhold er beskyttet.