NORD er kendt for at knopskyde. Fra moderskibet – magasinet NORD, som siden 2013 har været Nordsjællands og omegns førende shoppemagasin – til events og messer. Alt sammen med en mission om at støtte virksomheder, butikker og erhvervsdrivende, der dagligt gør en forskel for lokalmiljøet fra Østerbro til Rungsted. Seneste skud på stammen er NORD Social – et bureau, der varetager virksomheders sociale medier. Det er mor og datter – magasinejer Rina Mardahl, der med sin mangeårige baggrund i reklame- og magasinproduktion, og Naya M. S. Meulengracht med sin ekspertise som social media manager – der har bygget NORD Social op. Med egen SoMe-redaktion i Hellerup har de sammen med et ungt team siden august sidste år produceret indhold til Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn for virksomheder.
NORD SOCIAL
I samarbejde med NORD Social og NORD Magasinets mangeårige erfaring med salg og markedsføring tilbyder NORD Social pakkeløsninger efter behov. Målet er at skabe en professionel tilstedeværelse på Facebook, Instagram, TikTok og LinkedIn
– med høj synlighed og mersalg til gennemskuelige og lave priser.
Godt indhold til lave priser
Hôtel de Ville, Øregaard Café, Meny, Hages Badehotel, La Vecchia Enoteca, Café Rosenhuset, Charlottehaven og Jens Lyngsøe Interiør er blot et lille udvalg af de mange butikker, restauranter, cafeer og skønhedsklinikker, som nyder godt af at have fået strømlinet deres sociale medieplatforme. For medejer og social media manager Naya er den støt voksende kundeliste resultatet af at have læst markedet rigtigt: – Rigtig mange virksomheder, især mindre, har ikke tid til at producere godt indhold på sociale medier. Det er enormt tidskrævende, og vælger man fx at ansætte en social media manager, er det ofte en dyr løsning. Med os sparer de både tid og penge. Godt indhold til sociale medier behøver nemlig ikke – som mange tror – at være dyrt, siger Naya.
Markant forskel på kort tid
En af de seneste virksomheder, som er kommet med ombord hos NORD Social, er BodyFlow – en mindre virksomhed med godt fat i lokalområdet, bl.a. gennem efterspurgte akupunkturbehandlinger. Men på Facebook og Instagram haltede tilstedeværelsen. Det gør den ikke længere. I dag er algoritmen glad for de flittige opslag – bl.a. reels med klienter, der er blevet migrænefri. Det har givet mange tusinde visninger på få dage og flere henvendelser til klinikken. – Jeg prøvede selv lidt, men indså hurtigt, hvor tidskrævende det var – jeg kunne bruge en hel dag på at lave opslag til Facebook og Instagram! Vi havde næsten opgivet. På den korte tid, Naya og teamet har
været i gang, er forskellen markant. Det koster ikke særlig meget, men vi får rigtig meget ud af det, siger Amund Johansen fra BodyFlow.
Socialt indhold med professionelt look
NORD Social-teamet består af seks uddannede social media managers – herunder også en influencer – samt en grafiker. Et team, der tør tage chancer og på flere områder har kastet de klassiske SoMe-regler op i luften for at skabe mere strømlinet og visuelt appellerende indhold.
– Vi kan se, det virker. Det, at vi har en grafiker med i teamet, gør, at vi kan få billeder og videoer til at spille sammen med lækker grafik og animationer, fortæller Naya, som også bruger det organiske indhold til annoncering: – Har en reel performet særligt godt, bruger vi den som sponsoreret indhold. Det er en meget billig måde for virksomhederne at annoncere på.
Og det hele handler ikke kun om likes og følgere:
– Sociale medier er ikke en konstant faktor. Algoritmen ændrer sig hele tiden, og antallet af visninger er næsten vigtigere – og noget, vi har stort fokus på. Fremtidens sociale medier handler i høj grad om rækkevidde og konvertering til direkte salg – ikke om, hvor mange følgere man har, tilføjer Naya.
Nærværende social media managers
En anden virksomhed, som har været med siden starten sidste år, er Schwarz Senge – en eksklusiv sengeforretning, der i 30 år har solgt luksussenge. Indehaver Jørgen Schwarz er ikke i tvivl om, hvor NORD Social adskiller sig fra andre: – Selvfølgelig findes der mange dygtige derude – og vi har prøvet flere – men selvom de tager sig godt betalt, bruger de ikke tid på at lære os at kende, som NORD Social gør. For især en mindre virksomhed er det afgørende, at ens samarbejdspartner forstår én. Altså, kommer helt ind under huden på én, besøger forretningen – ikke bare én gang, men løbende – så indholdet kan justeres og tilpasses efter vores behov. Det kan man altså ikke fra Aarhus eller Indien, uanset hvor dygtig man ellers er, afslutter en glad NORD Social-kunde.
Slip for alt besværet
Spar deltidsmedarbejderen og lad NORD Social overtage jeres marketing på sociale medier. Vi kommer ud til jer, lægger en strategi, producerer indhold og analyserer resultaterne. Alt tilpasses og justeres løbende – så I får mest muligt ud af jeres tilstedeværelse online.
NORD Social ApS
Esthersvej 34 / Hellerup
Telefon 39 90 80 70
Mobil 20 62 77 62
info@nordsocial.dk
Nordsocial.dk
Instagram: @nord.social
Facebook: /nordsocial
Linkedin: NORD Social
Sector One Consulting: Specialist i fly for de få
Fra de legendariske hotellers tinder er Pia Remillard nu direktør for Ingeniørforeningens mastodont af et konferencecenter, IDA Conference. Ifølge direktøren selv er forskellen ikke så stor. Måske er det vandet? Det som skvulper i Københavns Havn ved Kalvebod Brygge 31, hvor IDA’s kæmpemæssige bygning ligger.
Caolín: Mestre i det perfekte ar
To af landets fremmeste plastikkirurger, Frederik Kølle og Bo Sonnich Rasmussen, har sammen med Caroline Fleming åbnet den nye æstetiske klinik Caolín i Charlottenlund – med ambitionen om ikke bare at lave de smukkeste ansigter og bryster, men også de smukkeste ar.
Landets bedste frokostrestaurant i Hellerup
Rosé Rosé Bistro & Bar har skabt en succes med mad, der smager
af mere, et tårnhøjt serviceniveau og en vanedannende, hyggelig stemning. Nu er restauranten også kåret som Danmarks bedste frokoststed.