Vælg en side

Gør en forskel

2020 står der i kalenderen, og mere end nogensinde håber jeg, at endnu flere får øjnene op for den mission, NORD er på. At vi styrker den unikke kultur, det er at gå ind i en butik og få personlig service. Prøve kjolen. Få rådgivning om bæredygtig maling. Eller nye briller med hjælp til, om de skal være med glidende overgange eller ikke. Have alle sanserne i spil, før du køber. Noget, du slet ikke kan, når du shopper online.

Men butikkerne bløder. Hovedårsagen er digital, ansvaret er dit. Jovist, onlinehandel er kommet for at blive, men valget er dit. Er det fx rimeligt altid at forvente rabat? Mange af vores butikskunder for-tæller os, at har man én gang været sød ved en kunde og givet rabat, så forventer man det også næste gang. Men sådan overlever de altså ikke.

På den anden side er det heller ikke nemt at være kunde. Der er altid rabat, udsalg og tilbud et eller andet sted. Online som i butikkerne. Før-udsalg før det rigtige udsalg. Næsten ligesom at komme til efter-festens efterfest! NORD har også tilbud. Men kun, hvis tilbuddet kan tilføre butikken merværdi. 

Vi bærer alle et fælles ansvar. Kunder som butikker. Kunderne skal være andet end tilbudsjægere. De skal bruge butikkernes ekspertise til egen fordel, så de bl.a. undgår at returnere ubrugelige onlinevarer. 

Butikkerne skal til gengæld gribe i egen barm. Benytte sig af et lokalt tilbud som NORD. Bare med mindre investeringer kan du give din butik en større chance for overlevelse ved at købe spalteplads i et medie dedikeret til at bringe butikker og kunder sammen, og som findes både fysisk og online.

Chefredaktør Rina Mardahl

Skrøbeligt forår

Skrøbeligt forår

Hvor ville jeg gerne gå all-in og tale om alt det fantastiske ved foråret – lyset, glæden, håbet – men i en tid, hvor den ene store verdenskrise afløser den anden, kan det synes helt forkert. Først to hårde år, som virkelig har ramt erhvervslivet og butikkerne med coronanedlukninger, og nu krigen i Ukraine.

NORD skal være et levende magasin

NORD skal være et levende magasin

I 2022 bliver NORD 10 år med udgave 50 til juni. Det glæder vi os til at fejre sammen. Sådan bogstaveligt talt. For lige siden begyndelsen har NORD været mere end et magasin. Vi har hvert år stablet et netværksevent på benene. Første gang kom der 150 gæster, og til det seneste event, som blev afholdt den 18. november 2021 på Mandalay i Charlottenlund, kom der 500. Kunder og samarbejdspartnere, som festede og netværkede med hinanden, mens Aura, Monday Morning, Dennis Knudsen og borgmester Michael Fenger gik på scenen, præsenteret af komikeren Andreas Bo som konferencier. Se billederne fra den fantastiske aften, hvor NORD Magasinet sprænger spalterne og bliver levende.

Emballagefri jul pas på nethandel

Emballagefri jul pas på nethandel

Det er snart jul, og i år uden coronarestriktioner i horisonten er der endnu mere at glæde sig over. Vi skal ud at shoppe julegaver! I butikkerne, selvfølgelig, for her får vi personlig service, inspiration til gavekøbene og hele oplevelsen ved at gå ind og ud af butikkerne og købe en gløgg at varme sig på. Men klarer vi gavekøbene ved computeren, går vi ikke bare glip af alt dette, vi bliver også en del af en miljøbelastende proces.


error: Indhold er beskyttet.
X